توصیه های قالیشویی که می توانند فرشتان را نجات دهند
نوشته شده توسط : کیانا وکیلی

1) استفاده از رول های چسبی

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که هر چقدر هم که فرشتان را جارو می کشید، باز هم ذرات مو و آشغال هایی میان الیاف فرشتان هستند که جارویتان از پسشان بر نمی آید؟ این مشکل برای فرش هایی که الیاف بلند دارند زیاد پیش می آید و حتی قدرتمند ترین جارو برقی ها نیز نمی توانند از پس آن بر بیایند. راه حل این مشکل، استفاده از رول های چسبی است (همان هایی برای جدا کردن موی حیوانات از لباس و لوازم خانه نیز ازشان استفاده می شود).

2) برای موی حیوانات از تیغه شیشه پاک کن استفاده کنید

جدا کردن کامل موی حیوانات خانگی از فرش با استفاده از جارو برقی کاری غیر ممکن است. رول های چسبی نیز، با توجه به این که فرش ها سطح وسیعی دارند، احتمالا در این مورد کاربرد زیادی ندارند و جدا کردن حجم زیادی از موی حیوانات با این رول ها می توانند کار طاقت فرسایی باشد. در صورتی که الیاف فرشتان کوتاه باشند، بهترین روش استفاده از تیغه های پلاستیکی است که با آن ها شیشه هایتان را پاک می کنید. این تیغه ها طوری طراحی شده اند که لایه های بسیار نازک چسبیده به سطوح را پاک کنند و کاملا برای این کار مناسب هستند. تیغه را خیس کنید و همانطور که از آن روی شیهشه استفاده می کنید، روی فرش استفاده کنید.

3) با اتو لکه زدایی کنید

نحوه قالیشویی لکه هایی که روی فرش ها به وجود می آیند مسئله ای است که فکر خیلی ها را به خود درگیر می کند. در اینجا یک روش سه قدمی جهت قالیشویی و لکه زدایی فرشتان ارائه خواهیم داد: ابتدا، لکه را جارو بکشید تا از شر ذراتی که راحت تر جدا می شوند راحت شوید. سپس، لکه را با ترکیب 3 به 1 آب و سرکه بشورید. اجاره دهید محلول به خوبی جذب فرش شود و 5 دقیقه صبر کنید. در مرحله سوم، یک حوله نخی روی لکه بیندازید و رویش را اتو بکشید. فشار و حرارت باعث انتقال لکه به حوله خواهند شد: درست مثل وقتی که از تتوی موقت روی پوستتان استفاده می کنید.

4) فشار دهید، نسابید

انسان ها به صورت غریزی سعی می کنند کثیفی را با سابیدن پاک کنند. هر چه باشد سابیدن کاری است که موقع تمیز کردن فرش، ظرف شستن و شستن لباس و ملافه انجام می دهیم. اما در مورد فرش و قالیشویی ، سابیدن مساوی است با پخش شدن لکه. به علاوه پخش شدن، سابیدن می تواند باعث شود که لکه بیشتر به خورد الیاف برود و رنگ فرش به صورت دائمی خراب شود.

5) محلول قالیشویی خانگی

البته که شما می توانید هر نوع شوینده که دوست دارید را برای فرشتان بخرید، به خصوص اگر ماشینقالیشویی نیز داشته باشید. اما اگر قصد دارید که زندگی سالم و ارگانیک داشته باشید، خرید شوینده های آماده بهترین روش ممکن نیست. اگر به دنبال روشی هستنید که کمترین ضرر را برای محیط زیست دارد،این روش مناسب شماست:

3/4 پیمانه هیدروژن پراکسید، 1/4 پیمانه سرکه، 5 قطره روغن معطر، دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی، دو قاشق غذاخوری نرم کننده لباس و یک گالن آب داغ را ترکیب کنید. این ترکیب نسبت به شوینده هایی که از مغازه می خرید خیلی سالم تر است و نتیجه ای یکسان دارد. ترکیب را داخل ماشینقالیشویی تان بریزید و فرشتان را اساسی تمیز کنید.

6) جوش شیرین در برابر لکه های چرب

قالیشویی لکه های چرب می تواند طاقت فرسا باشد و در بیشتر موارد استفاده از آب داغ و ضربه زدن آرام به فرش کمکی بهتان نخواهد کرد. در اینجاست که جوش شیرین وارد می شود و شما و فرشتان را نجات می دهد. جوش شیرین را روی لکه بپاشید و اجازه دهید چربی را به خود جذب کند. سپس جارو بکشید.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/164/%D8%AA%D9%88%D8%B5%D9%8A%D9%87+%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A+%DA%A9%D9%87+%D9%85%D9%8A+%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF+%D9%81%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D9%86+%D8%B1%D8%A7+%D9%86%D8%AC%D8%A7%D8%AA+%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF/





:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: